Reisbureau srprs.me verrast ook zijn medewerkers!

Het bedrijf waar het DNA van het merk niet alleen aangeboden, maar ook intern gevoeld, gesmaakt en uitgedragen wordt.

Donderdag 18 januari 2018 — Sinds de Belgische lancering van srprs.me in 2015 gaat het het unieke reisbureau voor de wind. Maar wat maakt sprs.me nu zo succesvol? Het bedrijf weet niet alleen zijn reizigers keer op keer te verrassen, ook de werknemers staan geregeld voor een verrassing.

De werknemers van het Nederlandse bedrijf, gevestigd in Amsterdam, lijken wel een doorslag van zijn reizigers: gemiddeld 27 jaar en uiterst reislustig. Samen hebben de 60 medewerkers al meer dan drie vierde van de wereld gezien. Kortom, wie weet beter hoe zijn doelpubliek keer op keer te verrassen?

De inspiratie daarvoor vinden ze ook binnen de kantoormuren. Geen van hen heeft een apart bureau, ze zitten met z’n allen in één grote ruimte, en ’s middags eten ze samen van de gemeenschappelijke inkopen. Het verrassingselement zit ingebakken in de hele werking van srprs.me. Zo kan elke werknemer via het interne chatkanaal een verzoekje plaatsen om verrast te worden. Het leverde CEO Raymond Klompsma ooit een paar nieuwe sneakers op. Een andere srprs.me-medewerker regelde dan weer een diner voor een collega en haar familie tijdens haar verjaardag.

Het jaarlijkse hoogtepunt is de reis met alle srprs.me-medewerkers. Net als hun reizigers weten ook zij niet waarheen die gaat. Twee medewerkers plannen de hele trip, de anderen weten niet wat hen te wachten staat. Zo dicht mogelijk bij de reizigers staan is dan ook een belangrijke doelstelling van srprs.me.

Twee srprs.me-medewerkers regelen de jaarlijkse reis, de anderen weten niet waarheen ze gaan. Zo dicht mogelijk bij hun reizigers staan is een belangrijke doelstelling van het reisbureau.

Voor en door reizigers

Het succes van srprs.me zit ’m in de unieke reisformule. De reiziger weet niet wat zijn bestemming wordt. Bij vertrek ontvangt hij of zij een kraskaart, met daarop een code die de sleutel tot de bestemming is. Bij elke kraskaart zit ook een handgeschreven post-it met een persoonlijke boodschap, genre: ‘Hey Sara, zorg dat je om acht uur in Zaventem bent!’ Aangekomen in de luchthaven, surft de klant naar zijn persoonlijke url, tikt daar de code in en ontdekt zo zijn bestemming.

Het verrassingselement én de persoonlijke touch verklaren het grote succes van srprs.me. De srprs.consultants volgen de reizigers op de voet en bij thuiskomst mag de reiziger een ‘Welkom thuis!’-kaartje verwachten. Toen de handtas van een reiziger op srprs.trip werd gestolen, stuurde srprs.me haar achteraf een nieuwe op. De srprs.me-medewerker gaat dus ver om te zorgen dat hun reizigers een fijn gevoel overhouden aan hun reis.

Thema van de Maand

Elke maand kan de reiziger, naast de standaardtrips, ook kiezen voor een speciale themareis onder de noemer Thema van de Maand. Deze maand heet de themareis City Worldwide, waarbij je een citytrip buiten Europa kan boeken. Een ideale reis voor durfallen die het graag ver zoeken.

De City Worldwide was al eerder te boeken, namelijk als Thema van de Maand juni in 2017. Er werden toen 39 reizen ingepland.
Wendy van der Kooi, verantwoordelijk voor het Thema van de Maand, vertelt: "Bij een City Worldwide blijft niet alleen je bestemming een verrassing, je kunt namelijk ook terecht komen in een hele andere cultuur. Dit geeft de citytrip een extra dimensie. We kregen zulke fijne feedback terug van onze reizigers dat we meer mensen de kans willen geven voor deze ervaring te kiezen. Daarom hebben we besloten het thema terug te laten keren. Stiekem vind ik het zelf ook heel tof om deze reizen te boeken."

Tijdens deze citytrip verblijf je minstens vier dagen in een (veilige) stad buiten Europa. srprs.me regelt een visum (indien nodig) en als vaccinaties noodzakelijk zijn, nemen de 
srprs.consultants contact met je op. Het verrassende van deze trip is dat je in elk seizoen kan terechtkomen, overal ter wereld! Met City Worldwide ligt de wereld letterlijk aan je voeten.

Het Thema van de Maand januari is nog boekbaar tot 31 januari en heeft als uiterste afreisdatum 13 december 2018.

srprs.me stuurde al meer dan 70.000 reizigers op srprs.me-trip, waaronder 10.000 Belgen. Elke week krijgt srprs.me tientallen postkaartjes van reizigers overal ter wereld toegestuurd.
Op de Belgische en Nederlandse srprs.travellers Facebookgroep, die samen meer dan 17.500 leden telt, kunnen reizigers elkaar om tips vragen en reisverhalen delen. Ook in deze groep geldt: de bestemming blijft geheim, tenzij je naar de persoonlijke pagina van de reiziger klikt.

Thema vd Maand januari - City Worldwide

srprs.me - Introductiefilm

Lotte Hemelsoet Project Manager at AMBASSY